اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی رئیس جمهور:

سامانه توزیع محصولات کشاورزی به استارت‌آپ‌ها سپرده می‌شود

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی رئیس جمهور با بیان اینکه استفاده از علوم و فن‌آوری اقتصاد سنتی را به مدرن تبدیل می‌کند، گفت: چندین استارت‌آپ درکشور شکل گرفته که در آینده نزدیک می‌توانند سامانه توزیع محصولات کشاورزی را بدست بگیرند

سامانه توزیع محصولات کشاورزی به استارت‌آپ‌ها سپرده می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی رئیس جمهور در رویداد استارتاپی «فین تک فارم» که در بانک کشاورزی برگزار شد، گفت: فکر و دانش تحول آفرین است و اگر به جوانان اعتماد کنیم می‌توانیم از اقتصاد سنتی عبور کرده و به اقتصاد مدرن برسیم.

دلیری گفت: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بستری فراهم شده که از ایده پردازان، نخبگان و مبتکران حمایت می‌شود و برای تأمین مالی توسط بانک‌ها هم از آنها حمایت می‌شود و دیگر بخش‌ها هم خدمات ویژه می‌دهند.

وی با بیان اینکه این ایده و فکر می‌تواند کشاورزی کشور را که در سال‌های گذشته با عدم موفقیت روبرو بود به شرایط جدیدی رهنمون سازد، گفت: استفاده از این استارتاپ‌ها می‌تواند توزیع نامناسب محصولات کشاورزی را بهتر کند و می‌تواند جلوی بسیاری از هزینه‌ها در حمل و نقل و توزیع کالا را بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات فعلی کشور در بخش کشاورزی توزیع مناسب محصولات است، گفت: تعدادی استارتاپ در این زمینه ایجاد شده که در مدت کوتاهی می‌تواند توزیع میوه در کشور را به عهده بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی رئیس جمهور  با بیان اینکه صاحبان اندیشه می‌توانند با تزریق فکر در اقتصاد کشور مؤثر باشند، گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین دانش‌بنیان ایجاد شده که شرایطی را برای ارائه تسهیلات برای آنها فراهم می‌سازد و همچنین از طریق بورس هم شرایطی مهیا شده که سرمایه‌گذاران را به صاحبان ایده می‌رساند.

دلیری گفت: اگر به تحلیلگران و محققان کشور اعتماد کنیم مشکلات بهره‌وری در کشاورزی و سایر بخش‌ها مرتفع خواهد شد در حال حاضر جوانان خوش‌فکر و محقق  در کشور وجود دارند که باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان سالانه ۳۰ درصد در شرایط رکودی کشور رشد کردند و برخی از آنها هفتگی ۱۰ درصد رشد می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی رئیس جمهور گفت: در شرایطی که بورس وضعیت خوبی نداشت این شرکت‌های دانش‌بنیان همواره سبزپوش بوده و رشد داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول